星期日, 7月 29, 2007

談論書籍

1. 談論書籍

•What’s that you’re reading? 
 你在看的那本是什麼書?

•Reading anything right now? 
 現在有在看什麼書嗎?

•Have you read any good books lately? 
 你最近有看過什麼好書嗎?

•What’s it about? 
 它在關於什麼?

•Tell me about it. 
 跟我分享一下吧。

•What happens in the book? 
 書中的故事是什麼?

•Is it any good? 
 它好看嗎?

• I’m reading something by X. 我正在看……的作品。
例 I’m reading something by Thomas Pynchon. 
  我正在看湯瑪斯‧品瓊的作品。

例 I’m reading something by a French author. 
  我正在看一個法國作家的作品。

• I’m reading this … about …. 我在看這本……,它是關於……。
例 I’m reading this detective story about a guy looking for his wife’s killer. 
  我在看這本偵探小說,它是關於一個想找出殺妻兇手的人。

例 I’m reading this fantasy novel about a ring that controls man’s fate. 
  我在看這本奇幻小說,它是關於一個控制人類命運的戒指。

• It’s really adj., full of n.p. 它非常地……,裡面充滿了……。
例 It’s really well written, full of interesting characters. 
  它寫得非常好,裡面充滿了有趣的角色。

例 It’s really boring, full of unrealistic dialog. 
  它非常地無聊,裡面充滿了不真實的對話。

• … get sth. across … ……傳達……。
例 Her new book really gets her message across. 
  她的新書充分傳達了她的訊息。

• Sth. comes across …. ……被理解。
例 Her message really comes across in her new book. 
  她的訊息在她的新書中被充分理解。

沒有留言: